Ovogodišnja konferencija Future is NOW koja se održava u Amfiteatru 6 Ekonomskog fakulteta u Beogradu, a čiji je organizator studentska organizacija EKOF Media Group, okupila je brojne stručnjake iz različitih sfera, sa ciljem podsticanja inovativnosti, proaktivnosti i zainteresovanosti mladih u Srbiji za preduzetničke poduhvate uopšte.

future-is-now

U moderna kretanja marketinga i eru digitalne revolucije i milenijalaca uveo nas je moderator Miloš Čevizović, dok su na pitanja na ovu temu odgovarali:

  • Marijana Agić-Molnar, GFK Adriatic
  • Marko Dacić – marketing menadžer, FOX
  • Srđan Radić – direktor marketinga, SBB
  • Ana Račić – direktor marketinga, Vojvođanska banka

Marketing u doba digitalne revolucije

Prva govornica na ovu temu bila je Marijana Agić-Molnar koja nam je opisala jedno istraživanje kompanije GFK, u okviru kog su se bavili time kako će izgledati dobar marketing za 2020. godinu. U okviru istraživanja došlo se do zaključaka da će doći do unapređenja pristupu podataka i optimizacije direktnog marketinga, pri čemu će se izvršiti integracija matematike i statistike sa marketingom.

“Najseksi zanimanje za 10 godina biće – statističar.”, Marijana Agić-Molnar

Ana Račić je, s obzirom na svoje iskustvo, kako u kompaniji Vip Mobile, tako i u Vojvođanskoj banci, u kojoj je trenutno zaposlena, napravila paralelu u načinu funkcionisanja marketinga u ove dve sfere. Ono što se razlikuje je to što u telekomunikacijama postoje mnogo veći budžeti i stoga veće mogućnosti, dok manji budžeti u bankarskom sektoru daju prostor za veću kreativnost u smislu toga šta uraditi sa postojećim sredstvima.

Prema Marijani Agić-Molnar, CEO voli da vidi povrat na svaki svoj uloženi dinar, dok marketing treba da ubedi CEO da je investicija u marketing bolja nego investicija u mašine, pa su iz tog razloga često odnosi između CEO i marketinga mogu da budu nešto komplikovaniji. Ona navodi i da je marketing filozofija poslovanja, te da je u kriznim trenucima najlakše srezati troškove u budžetu marketinga, jer marketing kao takav nije aktivnost koja daje opipljiv rezultat.

Marko Dacić ističe da je marketing veoma značajan u kompaniji FOX, jer je sam njen proizvod dinamičnog karaktera. Marketing je u ovom slučaju složeniji jer mora na pravi način da komunicira sa odgovarajućom ciljnom grupom.

Prilagođavanje kompanija potrebama milenijalaca i stav milenijalaca

Srđan Radić iz kompanije SBB navodi da se SBB uspešno prilagođava potrebama milenijalaca, pre svega time što se trudi da pridobije prostor na internetu koji postaje preferirana opcija milenijalaca, što i pokazuje svojim nedavnim potezom kupovine Youtube kanala IDJ.

U Vojvođanskoj banci, situacija je identična – korisnik dobija napredne usluge kao što je e-banking, odnosno mobilno bankarstvo, i na taj način se ide u korak sa milenijalcima.

Marijana Agić-Molnar kao osnovni problem milenijalaca u Srbiji navodi njihovu neinformisanost koja se može korigovati upućivanjem u stanje na tržištu i u kompanijama za koje apliciraju. Iz ovog razloga novac i moć i dalje ostaju kod starijih zaposlenih, dok milenijalci i dalje čekaju na svoje idealne šanse, koje za naše uslove – nisu realne.

“Ne gledam da li ste lepi ili pametni. Gledam da li ste vredni. Naše tržište je gladno kadrova.”, Srđan Radić


izveštava Milica Stanisavljević