Kada sam došla na ideju osnivanja magazina u čijem će fokusu biti predstavljanje mladih, talentovanih, perspektivnih i ambicioznih ljudi, njihovih ideja i dostignuća, imala sam tu sreću da na podršku naiđem već na prvim vratima na koja sam zakucala.

Iz tog razloga, prvi u seriji tekstova o ovakvim ljudima otvorićemo predstavljanjem Miloša Čevizovića, apsolventa Ekonomskog fakulteta u Beogradu i predsednika relativno mlade, ali izuzetno uspešne studentske organizacije, EKOF Media Group, koji je velikim delom zaslužan za osnivanje portala Outloud.rs i stvaranje zajednice mladih ljudi koji imaju šta i gde da kažu.

milos_cevizovic_outloud.rs

Miloše, kako bi sebe predstavio u nekoliko rečenica nekome ko te ne poznaje?

Ja sam apsolvent na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, a pored toga i osnivač i predsednik omladinske organizacije EKOF Media Group koja se bavi velikim širokim spektrom aktivnosti – od organizovanja događaja, online novinarstva, web i grafičkog dizajna, pa sve do povezivanja mladih sa uspešnim kompanijama u cilju njihovog karijernog napredovanja, što i jeste naš glavni cilj. Moja interesovanja su u okvirima svih aktivnosti EMG, stoga može se reći da radim ono što volim.

Kada si shvatio da želiš da ekonomija bude tvoj životni poziv?

Ja sam sve do četvrte godine srednje škole mislio da ću biti inženjer za zaštitu životne sredine, tj. da je to moj životni poziv; sve dok nisam naišao na jednu knjigu koja se bavila menadžmentom i ekonomijom i tada sam primetio da je to ono nešto što me više interesuje. Nakon toga sam krenuo da istražujem dublje šta me interesuje u oblasti ekonomije i gde bih mogao to da studiram. Tako sam došao do najboljeg fakulteta sa najdužom tradicijom u regionu koji se bavi tom oblašću, odnosno do Ekonomskog fakulteta u Beogradu i uspešno ga upisao.

Šta je bilo okidač za nastanak organizacije EKOF Media Group?

Glavni okidač za nastanak EKOF Media Group je bio to što sam primetio da dosta mladih, odnosno mojih kolega, pa i ja, nemamo dosta praktičnog iskustva u oblastima kojima se bavi naša organizacija, kao i da ne postoji neka organizacija koja bi sve to mogla da obezbedi mladima. Pre toga sam radio u jednoj marketinškoj agenciji i bio saradnik u Centru za marketing Ekonomskog fakulteta, pa sam odlučio da moje znanje koje sam stekao radom iskoristim za osnivanje i dalji rad EKOF Media Group.

belgrade youth fair

Šta smatraš svojim najvećim uspehom, a šta najvećim uspehom svoje organizacije?

Smatram da je moj najveći uspeh samo pokretanje ovako kvalitetne organizacije i to što sam uspeo da motivišem da mi se u tom cilju priključi preko 50 mladih, ambicioznih, vrednih i pametnih ljudi koji se iz dana u dan usavršavaju i uz to pomažu drugim mladim ljudima u celoj Srbiji.

Najveći uspeh EMG su svakako naši projekti, koji obuhvataju veliki broj mladih ljudi ne samo u Beogradu nego u celoj Srbiji. Naš Beogradski sajam za mlade (Belgrade Youth Fair), koji je već tradicionalno održan po drugi put ove godine, oborio je sve rekorde posećenosti – ne samog sajamskog nego i konferencijskog dela u okviru koga je za dva dana bilo održano 17 korisnih predavanja i radionica. Pored toga, organizovali smo, u saradnji sa našim kolegama iz Sarajeva, i prvu CEO Konferenciju u Beogradu koja je okupila 550 mladih i 8 uspešnih ljudi koji su svojim pričama mlade motivisali da karijerino napreduju.

U pripremi je još velikih i ambicioznih projekata, o kojima će OutLoud.rs biti prvi informisan!

Nije mali broj mladih koji volontiranje smatra gubljenjem vremena. Šta bi izdvojio kao najjače argumente protiv ovakvog stava, kao neko ko je samostalno i volonterski izneo ne samo formiranje, nego i višegodišnje postojanje jedne od najaktivnijih organizacija na Ekonomskom fakultetu?

Moram reći – ne samo na Ekonomskom fakultetu, nego u regionu! 😀

Mladi u Srbiji, s obzirom na trenutnu situaciju, moraju biti dosta proaktivniji i svesni da im ništa, pa ni posao i iskustvo, neće doći samo na vrata. Treba već u studentskim danima da krenu da rade na sebi i na svojoj karijeri, a to je najbolje kroz organizacije kao što je EMG. To će im doneti ne samo iskustvo i dodatno znanje, nego i dosta kontakata i poznanstva kako sa kolegama istomišljenicima tako i sa ljudima iz privrede.

Misliš li da postoji svetla budućnost za mlade u Srbiji?

Mislim da postoji, ali mora se dosta raditi po tom pitanju. Dosta je potrebno razviti svest mladih da, ako se dovoljno potrude, mogu stvoriti dobar ambijent za sebe ovde – ne moraju da se sele u druge zemlje koje su razvijenije u nekim aspektima od nas – to što je tamo njima zanimljivo, ako se potrude, mogu stvoriti i ovde

Da možeš da preko noći promeniš jednu svoju osobinu, šta bi promenio?

Malo bih smanjio svoju tvrdoglavost.

Da možeš da zadržiš samo jednu svoju osobinu, koju bi zadržao?

Upornost bih definitivno zadržao, jer mislim bez toga skoro da ništa drugo nije moguće.

Koga smatraš svojim uzorom i zbog čega?

Postoji dosta uspešnih ljudi koje smatram svojim uzorom zbog njihovog stava, kao i načina na koji su uspeli u životu i doprineli razvoju ljudi. Neki koje mogu da izdvojim su Bill Gates i Steve Jobs, a od domaćih mogu izdvojiti Roberta Čobana.

Gde vidiš sebe za deset godina?

Uvek teško pitanje, ne volim da planiram baš toliko budućnost ali vidim sebe kako svakako radim i dalje u ovim oblastima kojima se bavi EMG, sa posebnim akcentom na organizovanju događaja.

Kako provodiš svoje slobodno vreme?

Slobodno vreme uglavnom provodim sa porodicom i prijateljima, u prirodi, na putovanjima, izletima, u posetama bioskopima i slično.

Za kraj, da možeš da poručiš nešto mladim, talentovanim i kreativnim ljudima tako da svi mogu da te čuju, šta bi im rekao?

Pronađite svoj cilj, ono što vas čini srećnim, to što volite da radite i budite uporni da taj svoj cilj ostvarite. To je ključ sreće. Naravno biće ups&downs ali nikad nemojte odustati jer je to sve privremeno, a vaš cilj je dugotrajan.

 

Piskaralo uvek željno čipsa, vina, trilera i društvenih igara. Bacila u vodu tri godine ekonomije da bi zaplivala u vodama pisanja, studiranja španskog, i življenja, generalno. Nije se pokajala. Neće reći koliko ima godina, jer i kad kaže – niko joj ne veruje.